neděle 3. listopadu 2013

Dáta Masala

Dáta Masala (zdroj: Wikipedia.org)
A jelikož jsem nejen Coffee-Nazi, ale často i Tea-Nazi, nebylo by od věci tentokrát napsat něco o jednom z čajů, které mám nejraději...A ten se jmenuje Dáta Masala. Připomíná mi Vánoce, možná právě díky skořici...Jednoduše úžasně voní.

Jedná se v podstatě o černý čaj (přesně Assam CTC) ochucený směsí koření (kterou si raději kupuji, než ji míchat sama). Tato voňavá směs obsahuje hřebíček, bílý pepř, kardamon, skořici, zázvor a koriandr, případně může mít i nějaké další složky.

Když jsem si Masalu kupovala poprvé, dlouho jsem hledala a zkoušela recepty a nakonec zůstala u toho, který mi vyhovuje, Takto připravená Masala je krásně jemná (nemám ráda příliš výraznou, kořeněnou chuť) a pro mě perfektní:

Vezmeme 0.5 l studené, filtrované vody. Do ní přidáme cca 2 kávové lžičky směsi. Necháme přijít k varu. Jakmile začne voda vřít, přidáme 1.5-2 kávové lžičky Assamu a necháme povařit přibližně 1.5 - 2 minuty (pokud chcete silnější, nechte o nějakou vteřinu déle...). Občas promícháme. Po této době dolejeme studené nebo vlažné mléko(0.25 l) a necháme znovu přijít k varu. Jakmile voda vře, můžeme Masalu přecedit, dát do konvičky, osladit (medem, pokud nemáme, tak bílým cukrem) a s chutí do ní!

Je asi milion receptů, jak na přípravu, pokud vám můj nebude vyhovovat, dá se dohledat spousta dalších možností.

Mimochodem, v Brně se dá kvalitní předpřipravená směs i příslušný Assam CTC, které přímo používám, sehnat v čajovně Cesta Čaje.
Dobrou chuť!

Pokud máte nějaký svůj vlastní, oblíbený postup, přidejte jej prosím do komentářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat